• מאמרים, כתבות וקישוריםמאמרים

    חזרה לרשימת המאמרים המלאה
    מיהו ילד מחונן וכיצד יממש את מחוננותו ויגיע לכלל מצוינות?
    מיהו ילד מחונן וכיצד יממש את מחוננותו ויגיע לכלל מצוינות? מהו הרקע המשפחתי והתרבותי המעודד מחוננות? מדוע ילדים בעלי פוטנציאל גבוה אינם משיגים הישגים המותאמים ליכולתם?

    מיהו ילד מחונן וכיצד יממש את מחוננותו ויגיע לכלל מצוינות? מהו הרקע המשפחתי והתרבותי המעודד מחוננות? מדוע ילדים בעלי פוטנציאל גבוה אינם משיגים הישגים המותאמים ליכולתם? במה תורמות האישיות, ההתמדה והיצירתיות להישגיו של המחונן? אלה כמה מן השאלות שבהן עוסק הספר מחוננים, שעניינו המרכזי הוא המחוננות והמצוינות האינטלקטואלית.
    הספר מתאר את תופעת המחוננות ומנתח אותה, ומציג את היתרונות והחסרונות של המסגרות למיניהן המיועדות לילדים מחוננים הן מצד המחקר, הן מנקודת מבטם של הילדים עצמם.
    הספר מיועד להוריהם של ילדים מחוננים ולמוריהם, ליועצים ולפסיכולוגים, וכמובן - למחוננים עצמם.
    פרופ` אבנר זיו, מחבר הספר, מלמד בבית הספר לחינוך ובחוג לפסיכולוגיה של אוניברסיטת תל אביב. הוא עוסק בפסיכולוגיה ובחינוך של ילדים ובני נוער מחוננים מאז שנות השבעים, ובין השאר פרסם בארצות הברית ספר שעניינו ייעוץ למחוננים. עם ספריו ומאמריו הרבים, שחלקם תורגמו לכמה שפות, נמנים ``פסיכולוגיה בחינוך`` ``התבגרות``, ``הכיתה כקבוצה חברתית`` ו``פסיכולוגיה של ההומור``.